מרבית מבעלי העסקים רוצים לבנות אתר ולייצר משם לקוחות/ רכישות על מנת להגדיל את הכנסות החברה. רוב הלקוחות אוספים חומרים ומבלי ליצור סדר מחשבתי עבור הנקודה אליה אנחנו רוצים להגיע ומה אנחנו רוצים להציג באתר.
חשוב לדעת שהפנים של האתר הוא למעשה דף הבית המייצג את האתר ומעניק את הרושם הראשוני ולכן חשיבות מסמך האפיון הוא החלק העיקרי בתהליך הבניה של האתר.
תהליך האיפיון מורכב מ 5 שלבים עיקריים:
מטרת האתר
השאלה הראשונה איתה אנחנו מתחילים היא – מהי המטרה של האתר?
המטרה היא חיזוק מותג? להעניק לגולשים אינפורמציה על מוצר או שירות מסוים? להציג קטלוג ספקים? מכירות אינטרנטיות המשלבות סליקה ועוד… ועל ידי כך אנו מגדירים את המטרה המרכזית של האתר.
מהו קהל היעד של האתר?
השאלה הנשאלת היא למי פונה האתר?
מי הוא קהל היעד? למעשה הוא יכול לגרום לשינוי גדול בעיצוב האתר הכולל צבעים גדלי פונטים וכו'.
האתר יכול לפנות לחתכי אוכלוסייה שונים לדוגמא:
- גברים?
- נשים?
- בעלי עסקים?
- בני נוער?
- הורים?
- ילדים?
כחלק מהשאלות הנשאלות על קהל היעד אנו נשאל גם את השאלות הבאות:
הגולשים שיגיעו לאתר הם מכיר את המותג שלך? או שאנחנו מכוונים ללקוחות חדשים כדי לקבל מהם פרטי יצירת קשר?
לכל אחד מקהלי היעד צריכה להיות באתר את ההתייחסות המיועדת לה.
עיצוב האתר – מה צריך לדעת בנושא?
בתהליך איפיון האתר אנו שמים לדגש את עיצוב האתר לאחר שביררנו מי קהל היעד של האתר אנחנו נרצה להתאים לו עיצוב שידבר בשפה שלו וכמובן גם שיתאים לתחומכם.
רק אתם כבעלי העסק והמותג יכולים לכוון את המעצבים לקו העיצובי שאתם רוצים לדבר עם הגולש באתר שלכם.
ולכן אנו ממליצים להציג מספר דוגמאות של אתרים העוסקים בתחומכם ווכך המעצב ידע לכוון את האתר שלכם לקו העיצובי הדרוש והעונה לטעמכם האישי.
מעבר לקבלת אפיון מקצועי ע"י שאלון לחצו כאן!