בריאן דין, מומחה עולמי ל-SEO ו-Search, ביצע מחקר מקיף על 11.8 מיליון תוצאות חיפוש בגוגל. התוצאות? מפתיעות.
להלן סיכום 12 הממצאים העיקריים של המחקר:
- הפרמטר Overall link Authotiry (נמדד באמצעות Ahrefs Domain Rating) קשור בקשר הדוק עם הדירוג במנוע החיפוש.
- לתוצאה ה-1 בגוגל יש פי 3.8 לינקים פנימיים מאשר מקומות 2-10.
- איכות התוכן מנצח את גודל התוכן. בשנים האחרונות גוגל שמה לעצמה מטרה לקדם בצורה המיטבית את כוונת המשתמש (בהגה המקצועית – User Inent, נושא שארחיב עליו בפוסטים הבאים).
- באופן מאוד מפתיע, לא נמצאה קורלציה בין מהירות טעינת האתר לבין דירוג האתר במקום ה#1.
- מספר הדומיינים שמקשרים לאתר שלכם, נמצא בקשר ישיר לדירוג בתוצאות החיפוש.
- באופן מפתיע, נמצאה 0 קורלציה בין שימוש במילות מפתח בTitle Tag שלכם לבין מנוע החיפוש בגוגל.
- פרמטר ה-Page Authority (נמדד באמצעות Ahrefs), לעומת מה שרובנו חושבים, מהווה קשר מאוד רופף בין הדירוג במנוע החיפוש.
- מספר המילים הממוצע באתרים שנמדדו במחקר ונמצאים במקום הראשון הוא – 1,447 מילים.
- אין קשר בין גודל עמוד הHTML לבין הדירוג בגוגל.
- כתובות URL קצרות יותר, נוטות להיות אפקטיביות יותר מאשר כתובות URL ארוכות.
- אין קורלציה בין Schema Markup לבין דירוג גבוה יותר בגוגל.
- אתרים שהם מעל לממוצע מבחינת פרמטר time on site (שאותו תמצאו בגוגל אנליטיקס) נוטים להיות מדורגים גבוה יותר בגוגל.