שירות המודעות הממומנות של גוגל מאפשר לך להציג את העסק שלך בגוגל ובאתרי השותפים שלה. קידום ממומן בגוגל נותן למשתמש הרבה יותר שליטה על איך ייראה קמפיין פרסומי. זה גם אומר שאנחנו יכולים להחליט על דברים כמו שימוש במילות מפתח, אזורים גיאוגרפיים ואפשרויות התאמה אישית אחרות.
קידום ממומן בגוגל – היתרונות
הכלי של Google Ads מציג את שירותי החברה שלך באותו עמוד כמו כמה מהחברות הגדולות בעולם, מבלי שתצטרך להשקיע במבצעים אורגניים יקרים. התוצאות קורות באופן מידי – החברה שלך תופיע בעת השקת הקמפיין שלך, ותופיע בחלק העליון (אם המשתמשים לוחצים עליה מספיק).
הפרסום בגוגל הוא מיוחד כי העלות היא רק על מנהל הקמפיין + כל פעם שמישהו לוחץ על הפרסומת שלך. זה שונה ממודעות פייסבוק, שמחייבות אותך עבור חשיפת הפרסום לגולשים בפלטפורמה. עם Google, הדברים פשוטים יותר – הם מחייבים רק בכל פעם שמישהו לוחץ על המודעה שלך.
זה נפוץ שלקוחות מחפשים מוצר או שירות וייתכן שהם מוכנים לפעול עם החברה שעונה בצורה הטובה ביותר על הדרישות שלהם. המשמעות היא שהעסק שלך צריך להופיע בתוצאות החיפוש של Google.
אם נשווה את יכולותיו של Adwords אל מול בפייסבוק, בפייסבוק אתה גלוי לכולם ומציע עסקה שאולי תעניין, אבל אולי לא תופסת את עיניו של אף אחד. ב-Google Ads, אותו לקוח רוצה תשובה מהירה לשאלה שלו – בין אם זה פריט או מתנה. בשפה ברורה יותר פייסבוק לקוח קר וגוגל לקוח חם.
פרסומות בגוגל – למי הן מיועדות?
לא כל עסק
פרסום ברשת המדיה הוא דבר חשוב מאוד שיעזור לעסק שלך לצמוח. זו אחת הדרכים היעילות ביותר לפרסם וכל העסקים צריכים להשתמש בו כאמצעי עבור קידום ממומן בגוגל. הפרסום בגוגל נתפס לעתים קרובות כיעיל ביותר, אך ישנם ערוצי פרסום אחרים שעשויים להתאים יותר לסוג העסק הספציפי שלך.
עסקים חד שנתיים
העסק שלך עשוי להיות אטרקטיבי יותר בתקופות ספציפיות של השנה. נוכל לעזור בבניית חשיפה למוצר או לשירות שלך קידום ממומן בגוגל בהתאם לזמן הנכון.
פרויקט חד פעמי
לא יכול לקבל את אותו סוג של אחיזה בלי קמפיין PPC בגוגל או פייסבוק. אם אתה רוצה לוודא חשיפה מקסימאלית בתקופה קצרה זו הדרך הנכונה.
עסק בתחילת דרכו
חברה קטנה מחפשת לשמור על עומס העבודה שלה בכמות ניתנת לניהול. זה נהדר כשאתה יכול לעמוד בקצב כניסת הלקוחות החדשים, אבל בואו נודה בזה שהם לא קורים כל הזמן. קידום ממומן בגוגל מעולה לשמירה על העסק שלך בתקופות של “חלשות” ובתקופות “חזקות” יותר בשנה ומאפשרת לך לשלוט בתקציבים.
הקידום האורגני עובר טלטלות
זה יהיה נהדר אם המקדם יוכל לעשות את העבודה הטובה ביותר עבורך בעולם, אבל יש מקרים שבהם האתר שלך לא מופיע ראשון בגוגל. זה יכול לקרות מעדכונים בתדירות גבוהה של גוגל, מהירות טעינת עמוד נמוכה, לצד תחרות גבוהה או אפילו קישורים באיכות נמוכה ועוד. קידום ממומן בגוגל של העסק שלך באמצעות מודעות ממומנות יעזור להחזיר את עצמך לפרונט ולהמשיך לייצר עבודה.
קידום ממומן בגוגל – כדאי, אבל לא לכולם
פרסום בגוגל קיים הרבה זמן ומהווה משאב נהדר לעסקים. עם הגדרה מהירה ותוצאות מהירות ממנוע החיפוש של גוגל, אין פלא שהוא כל כך פופולרי.
מסעות פרסום ממומן בגוגל הם דרך מצוינת להציג את האתר שלך בפני לקוחות. לאחר שתגדיר אותו והוא יאושר, האתר שלך יופיע בדרך כלל בתוצאות החיפוש תוך שעה או שעתיים.
קידום ממומן בגוגל אומר בעצם שאנחנו יכולים לשלם לגוגל עבור כל הקליקים על המודעות שלנו. התמחור שלהם משתנה בהתאם למילת המפתח שהמשתמש חיפש, ציון איכות המודעה שלנו וכמה מפרסמים אחרים מתחרים עליה.
אני נשמע כמו תקליט שחוזר על עצמו, אבל (ויש אבל) – זה לא מתאים לכל סוגי העסקים!
אז תכלס, למי זה מתאים?
כל סוג פרסום יקר יותר או פחות, שיטת Google Ads היא די פופולרית. יש מילות מפתח בעלויות גבוהות יותר מאחרות – זו הסיבה שאני רוצה לתת לך חישוב כדי שתוכל לראות בקלות עד כמה שיטת השיווק הזו טובה לחברה שלך.
בשביל לפשט את ההסבר, ניקח את כדוגמא את עולם בניית האתרים שהוא תחום קרוב אלי.
נניח שכל קליק לשאילתת חיפוש (מילת מפתח) "בניית אתרים" עולה 10 שקלים, עם יחס המרה של 5%.
מתוך 100 אנשים שנכנסו לאתר, 5 אנשים ילחצו כדי להשאיר את פרטי הקשר שלהם (5% המרה). אם כל אחד יעלה 5 שקלים לקליק, זה היה מניב 1,000 ש"ח (חשוב לזכור שבכל תחום אחוזי ההמרה השם שונים ותלויים בגורמים רבים).
שאלה חשובה נוספת שכדאי לשאול היא:
איזה מהו אחוז מהסגירות שלנו כאנשי מכירות? מתוך כל 5 אנשים שמשאירים הפניה באתר, כמה אנחנו מצליחים להמיר מהפניה ללקוח? נניח שמתוך 5 לקוחות פוטנציאלים הצלחתי לסגור לקוח אחד בלבד בעלות של 1,000 ₪ לאתר.
בינתיים אני מתחיל לחשוב שתחום קידום ממומן בגוגל זו השקעה משתלמת – זה עולה לי 1,000 ש"ח אבל אני גם מרוויח 1,000 ש"ח. זה שווה את זה.
ברור שהמטרה הסופית של מפרסמים היא לא לצאת מאיזון, אלא להרוויח מהתהליך. הנקודה שבה משתלם לנקוט פעולה היא היכן שיש שוויון.
חשוב לדעת:
קמפיינים ממומנים בגוגל תמיד ניתן לשפר ולהביא אותו למצב של קהלי היעד מדויקים ולרווחיות גבוהה.
מה ההבדל בין קידום אורגני לבין פרסום ממומן בגוגל?
קידום אורגני מעניק לך כניסת גולשים לאתר ללא עלות לגוגל. זה אומר שקהל היעד שלך ימצא אותך בסופו של דבר, אבל אתה צריך להשקיע זמן ואנרגיה כדי שזה יָקָר. קידום מסוג זה מתמקד יותר בקידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות. מצד שני, קידום ממומן מציע דרך מהירה להשיג נראות מיידית.
בקידום אורגני חברות משתמשות ב- SEO (לשלוח לינק למאמר שלי), ממקסמות את האתר שלהן על מנת להופיע גבוה בגוגל ונתינת ערך מוסף שאחרים לא נתנו ועל ידי זה מופיעות למעלה.
קידום אורגני SEO של העסק שלך מעניקות לך מיקסום מירבי לתוצאות איכותיות. יש לזה הרבה יתרונות על פני טכניקות קידום אחרות כמו (Pay Per Click) PPC.
אופטימיזציה למנועי חיפוש היא דרך להגדיל את מספר המבקרים באתר שלך על ידי שיפור הדירוג של האתר שלך בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. ישנן דרכים רבות לשפר את קידום האתרים שלך, כגון באמצעות מחקר ומיקום מילות מפתח, קישורים נכנסים, פוסטים וביקורות ברשתות חברתיות.
מה ההבדל בין קידום אורגני לבין פרסום ממומן בגוגל?
קידום אורגני מעניק לך כניסת גולשים לאתר ללא עלות לגוגל. זה אומר שקהל היעד שלך ימצא אותך בסופו של דבר, אבל אתה צריך להשקיע זמן ואנרגיה כדי שזה יָקָר. קידום מסוג זה מתמקד יותר בקידום אתרים ושיווק ברשתות חברתיות. מצד שני, קידום ממומן מציע דרך מהירה להשיג נראות מידית.
בקידום אורגני חברות משתמשות ב- SEO (לשלוח לינק למאמר שלי), ממקסמות את האתר שלהן על מנת להופיע גבוה בגוגל ונתינת ערך מוסף שאחרים לא נתנו ועל ידי זה מופיעות למעלה.
קידום אורגני SEO של העסק שלך מעניקות לך מיקסום מירבי לתוצאות איכותיות. יש לזה הרבה יתרונות על פני טכניקות קידום אחרות כמו (Pay Per Click) PPC.
אופטימיזציה למנועי חיפוש היא דרך להגדיל את מספר המבקרים באתר שלך על ידי שיפור הדירוג של האתר שלך בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. ישנן דרכים רבות לשפר את קידום האתרים שלך, כגון באמצעות מחקר ומיקום מילות מפתח, קישורים נכנסים, פוסטים וביקורות ברשתות חברתיות.
מושגים בסיסיים בגוגל אדס
ישנם מדדים רבים לפיהם ניתן למדוד את הקמפיין שלכם ברשת החיפוש של גוגל בעזרת גוגל אדס.
בתור התחלה 4 הדברים שהכי חשוב להסתכל עליהם הם:
מחיר (Cost) – כמה יעלה קידום ממומן בגוגל, קבוצת המודעות או המילה שלך?
הופעות (Impressions) – כמה פעמים שאנשים רואים את המודעה שלך בתקופת פעילותו של קמפיין קידום ממומן בגוגל.
קליקים (Clicks) – כמה אנשים לחצו על המודעה שלכם.
מחיר לקליק (CPC – Cost Per Click) – המחיר למילה שמפרסם משלם בכל לחיצה על המודעה שלו.
קמפיין ממומן בגוגל – מה עוד אתם צריכים לדעת?
CTR, מדד CTR – Click Through Rate מתאר את הצלחתה של מודעה ברשתות החברתיות, הוא מדד מרכזי לאיכות הפוסטים. עם שיעור קליקים, מפרסמים יכולים לקבוע אילו פוסטים מוצלחים יותר מאחרים ולבצע אופטימיזציה בהתאם.
עלות פרסום בגוגל לפי קליק (Avg. CPC) יכול להיות לא זול בכלל, כדי לקבל את התמורה הטובה ביותר עבור הכסף שלך, נסה להגיש הצעות מחיר על מילות מפתח בעלות עלות ממוצעת גבוהה לקליק אך תחרות נמוכה. זה יאפשר לך לדרג גבוה יותר מהמתחרים שלך ולהגדיל את הסיכוי שמישהו ילחץ על המודעה שלך ויבקר באתר שלך.
משווקים צריכים להיות ממוקדים במטרה העסקית. אם המרה (Conversion) היא המטרה הרצויה, אז חשוב לשמור על משתמש באתר עד שישלים את הפעולה הרצויה. עדיף לקבל שיעור יציאה מדף כניסה גבוה יותר אם זה אומר שהמשתמש השלים את מה שהוא היה שם לעשות. על מנת להעלות את אחוזי ההמרה באתר בתהליך קידום ממומן בגוגל כדאי לשפר את הנקודות הבאות:
- יצירת קשר
- השארת פרטים
- שיחת טלפון
- מכירה
אחוז המרה (Conv. Rate) הוא אחוז האנשים שלחצו על מודעה נתונה ולאחר מכן המשיכו לבצע רכישה / או השארת פרטים ויצירת קשר. מספר זה משמש עסקים כדי לעזור לאמוד את הצלחת המודעות שלהם ולהחליט אילו מהן יעילות יותר מאחרות.
עלות ההמרה (Cost per conversion) = עלות/מספר ההמרות, מייצג את מחיר כל המרה. להכיר את מחיר ההמרה הממוצע, יעזור לכם להבין את החזר ההשקעה שלכם (ROI) על גוגל אדס.
העלות המרה (Cost per conversion) היא מדד פרסום שניתן להשתמש בו כדי לקבוע את ההחזר על ההשקעה (ROI) של מסע פרסום המשתמש ב-Google Ads. העלות להמרה מחושבת על ידי חלוקת סך ההוצאה עבור קמפיין נתון במספר הכולל של ההמרות. החישוב עוזר לך לקבוע אם אתה משלם יותר מדי עבור כל המרה או לא, ובכך להבין מה עשוי להיות החזר ה-ROI שלך בקמפיינים של Google Ads.
האם אפשר לעלות את יחס ההמרה?
התשובה היא בהחלט כן!
שיעור ההמרה בקמפיינים ממומנים מושפע משני גורמים עיקריים של הרלוונטיות של מילות המפתח וההטבה שלנו או הצעה ייחודית שלנו ללקוחות שמגיעים מהפרסום.
אני גם מנסה לגרום ללקוחות להתמקד בשני הגורמים העיקריים שלדעתי משפיעים על שיעורי ההמרה באתר.
אם מילת המפתח שאנשים לוחצים על מובילה אותם לאתר שאין לו שום קשר למה שהם חיפשו, הם עלולים לעזוב כי לא קיבלו את “התשובה” הנכונה לחיפוש שלהם ולכן הם יינטשו את העמוד. אז חשוב לבחור בצורה מדוקדקת את מילות מפתח בתוכן שלך.
מה אנחנו מציעים ללקוח הפוטנציאלי בכניסתו לאתר?
אז בואו נתעכב על נושא הצעת המחיר שלנו כי הוא בעל חשיבות גבוהה.
אני שוקל להציע שירות בניית אתרים ואני רוצה להקפיד לתמחר אותו בצורה הוגנת. התמחור שלי יצטרך להיות הגיוני עבור מה שאני מספק ויפנה מספיק ללקוחות. ייתכן שחלק מהלקוחות ירצו את השירות שלי בהנחה של 50,000 וזה יהיה מובן (איכות של אתרים כמו אלה בליגה אחרת), אבל רוב הלקוחות כנראה יחפשו במקום אחר בגלל חוסר התאמה.
בואו נדבר על אופציה אחרת – המחירים שלי תואמים לשוק. אני גובה 30,000 שקל עבור אתר, אבל תיק העבודות שלי באתר בינוני למדי. לקוחות שלא מתחברים לאתר שלי לא יישארו בו זמן רב ולכן גם כאן לא נגעתי בנקודה הנכונה בהצעה שלי ללקוחות.
מהי האופציה נוספת שמתייחסת להצעה מתאימה?
אנשים חיפשו את הביטוי בניית אתר באינטרנט בגוגל, הגיעו לאתר שלי אבל לא נתתי מחיר. לא מוצג בעמוד תיק עבודות להתרשמות ולמעשה אני לא מציע שום מידע ליצירת קשר. יתכן שהם ימצאו את האתר שלי אבל נזהרים מכדי ליצור איתי קשר.
לקוחות ממהרים להאשים את מקדם האתרים כשהם לא רואים פניות. אבל ברוב המקרים זה בעצם משהו אחר שמונע מהם להשיג לקוחות. בין האפשרויות שמורידות את כמת הפניות באתר, דף נחיתה ברמה ירודה, תקציב לקוח נמוך בהתאם לתחום הפרסום ועוד.
קליקים מזויפים מה עשים איתם?
מפרסמים רבים חוששים שהמתחרים שלהם ילחצו על המודעות שלהם כדי לבזבז את התקציב שלהם – הנחה זו נכונה והגיונית מאוד. אתם לא רוצים שהמתחרים שלכם יוכלו לעשות זאת, וזו הסיבה שהגיע למצוא פתרון איכותי למגר את התופעה.
אז גוגל כן מספקת פתרון, אבל הוא לא נמצא באתר שלהם. אפשר לומר שהחסימה שלהם מאוד לא משמעותית ובדיוק בגלל זה יש כלים חיצוניים שמנתרים את התעבורה לאתרי המוקדמים ומחלקים כל גולש ל-2 קטגוריות אם הלקוח הוא פוטנציאלי או מתחרה.
ניתן לבדוק ולנתר כתובות IP שהקליקו לאתר ואת זמני השהייה לכל כתובת וכתובת וכך ניתן להגיש בקשה ידנית לגוגל ולקבל זיכוי. נכון ישנם תוכנות ללקוחות שונים שמיועדות יותר לקמפיינים בתקציבים גבוהים שמבצעות את הפעולות האלה בצורה אוטו’ ובכך בפעמים הבאות הקמפיין לא יוצג להם.
האם כדאי לשלב קמפיין ממומן של גוגל יחד עם קידום אורגני?
התשובה היא בהחלט כן! למה? אין שוני בין שיטות פרסום בטלוויזיה, באנרים באינטרנט וכו'. בקיצור – אפשר לפרסם בכל מקום! עם הזמן וככל שהאתר שלך נעשה פעיל יותר, אתה יכול גם להתחיל לקבל ביקורים מאנשים שמוצאים את האתר שלך מבלי לחפש אותו. סוג זה של תנועה נקרא "אורגני" וזה בהחלט משתלם!
יועצי עסקיים המבינים בשיווק ממליצים להוציא כ-10% מהייצור החודשי של החברה שלך. כך למשל, אם החברה שלכם שווה 100,000 ש"ח לחודש אז 10,000 ש"ח יעברו לשיווק.
נכון לבדוק את כל אפשרויות הפרסום העסק שלך לפני קבלת החלטה כיצד לחלק את התקציב שלך. למשל, אם החלטתם על 3 ערוצי פרסום – קידום אתרים אורגני בגוגל, קידום ממומן וקידום בפייסבוק – אז חלקו את התקציב ביניהם באופן שווה.
לאורך זמן, נוכל לראות את הביצועים של ערוצי פרסום שונים ולחשוב איזה מהם מספק את ההמרה הטובה ביותר ובמחיר המשתלם ביותר בנקודת הזמן הנתונה. לאחר שנוכל להבין טוב יותר כמה אנשים מבצעים המרה באתר, נדע אילו שיטות פרסום הן היעילות ביותר ונכונות לעסק בשפה המקצועית זה נקרא A/B TESTING. לאחר מכן נוכל לחלק את התקציב שלנו בחלוקה נכונה או להפסיק להשתמש בפלטפורמות שאינן מניבות תוצאות.
מחירים PPC קידום ממומן בגוגל בואו נדבר תכלס
כשזה מגיע לפרסום או בניית אתר, ישנו טווח מחירים מגוון.
חלק מהחברות מציעות שירות קידום ב-400 ש”ח ויש אחרות שגובות 10,000 ש”ח. העלות משתנה בהתאם לניסיון של המקדם וגם בכל תוספות אחרות כגון כלים לניתוח קמפיינים, תקציבי פרסום וכו’.אנחנו בחברת WebGold אנחנו רוצים לעשות את זה קצת פחות מסובך. אתם לא צריכים לדאוג ולנחש מחירים, כי אנחנו מציעים מחיר קבוע להקמת וניהול הקמפיין שלכם באתרי תדמית, דפי נחיתה ובאתרי סחר.
אז איך מתחילים פרסום בגוגל?
לאחר הפגישה שלנו, הגדרנו מה יהיו מטרות הפרסום, כמה תקציב פרסום זמין ובאילו אזורים בארץ ירוצו המודעות. הקמת הקמפיין אורכת בדרך כלל כשבוע – אחרי שהקמפיין הוקם אפשר להתחיל להתקדם בתהליך.
אנחנו צריכים גישה לחלק מהכלים של גוגל, כמו הכלי לניהול אתרים, גוגל אנליטיקס ו-Google Ads, Goolge Tag Manager. אם הכלים האלה לא קיימים באתר שלך נוכל ליצור אותם עבורך.
קדימה הגיע הזמן לקחת את העסק שלך צעד אחד קדימה – דברו איתנו עוד היום!