מהו אתר קטלוג?
אתר קטלוגי זו הגדרה לאתר אינטרנט שמציג את כל מוצרי החברה בצורה מסודרת וחווייתית, לפי קטגוריות ותת-קטגוריות, ולעיתים עם אפשרויות סינון. בנוסף לסגנון אתר תדמית המציג את פרטי ושירותי החברה.
ניתן באתר קטלוגי להציג גם מוצרים ללא מחירים, לעומת בניית אתר מכירות וסחר שבו ניתן לרכוש את המוצרים בפועל מתוך האתר ע"י סליקת אשראי.
ההבדלים העיקריים באתר אינטרנט קטלוגי לבין אתר סחר רגיל, הוא שאין מערכת סליקה ישירה ואפשר רק להתרשם ממגוון המוצרים של העסק. תצוגת האתר תהיה לרוב לפי קטגוריה, תת קטגוריה ומוצר, כאשר בדף המוצר המשתמש יכול להיחשף לכל המידע אודותיו למשל: שם המוצר, תמונות שונות, מידות וגדלים , תיאור, מפרטים טכניים ועוד. הניווט בין דפי המוצר הוא קל וידידותי למשתמש, כך שעד שלושה הקלקות המשתמש יכול להגיע לכל מוצר באתר ולקבל חוויה מדהימה.
באתר קטלוגי נכון יהיה לשלב מערכת חיפוש מתקדמת וידידותית, חיפוש זה יעזור לגולש למצוא ולנווט בצורה קלה וידידותית בין מוצרי האתר השונים לפי כל מילת חיפוש או קטלוג שתקלידו.
בניית אתר קטלוג – למי זה מתאים?
בניית אתר קטלוג מסוג זה מומלץ לעסקים שמתמחרים את מוצריהם או את שירותיהם ומושפעים מגורמים שונים כמו התאמה אישית או מכמות הפריטים בהזמנה, למשל: חנויות תכשיטים, מפעלים, בתי דפוס ועוד.
כמו כן, ישנם בעלי עסקים שעדין לא מוכנים בצורה לוגיסטית לתהליך של מכירה מקוונת באינטרנט אבל כן רוצים לקבל חשיפה לגולשים רבים יותר דרך האתר. גם עבור עסקים אלה אתר קטלוג משמש כפתרון מושלם.
תהליך בניית אתר קטלוגי
בניית אתר קטלוגי מחייב השקעה בהיכרות של העסק, במוצרים שמוכר ושירותים שהוא מציע עד לפרטים הקטנים ביותר, בהתאם לדרישות בעל העסק. חלק מהדברים שצריך לבחון לפני הקמת האתר הוא האם כדאי שהאתר יוצג במספר שפות, היקף ערך התוכן עבודה, האם תידרש עבודת קופירייטינג ודרישות ייחודיות רבות אחרות שנכללות בתהליך איפיון האתר.
רגע לפני שאנחנו מתקדמים לבניית אתר קטלוגי נבצע תהליך יסודי ומסודר שכולל מספר שלבים:
איפיון
נערוך אפיון ומחקר ראשוני להגדרת הצרכים המדויקים של הפרויקט.
עצב את ממשק
נמשיך לעצב את ממשק המשתמש ולפתח את האתר באופן המותאם לקידום אורגני.
השקת האתר
לבסוף, אנו נערוך בדיקות מקיפות לפני השקת האתר, עם אחריות מלאה על כל עמוד ובכל פיקסל, מכיוון שחשוב לנו שתיהנו מאתר מקצועי ומקצועי ברמה גבוהה ומחיר הוגן.